augusti 17, 2018

En särskilt bra morgon.

Det hänger en doft av sensommarmorgon i luften när jag kliver ut på stentrappan. Solen har just kommit runt hörnet på grannhuset och det är dagg på växterna i den lilla rundeln på vår innergård. Jag kliver ner i underjorden och upp igen vid jobbet. Köper den vanliga frukosten från caféet utanför tunnelbanan, cappuccino och surdegsfralla med ost.

Läppstiftet fastnar på det vita locket till kaffet. Startar datorn och tänder skrivbordslampan, byter ut de platta sandalerna till varianter med klack och vristband och vinkar till de bakom glasrutorna som jag ännu inte passerat. Samlar håret i en snodd i nacken och startar en arbetsdag, alltid mail och frukost först. Just denna dag med en särskilt fin kväll några timmar bakom mig, och en biltur till den lilla staden och barnet en liten hög timmar framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar