juni 11, 2018

Om spontana dejter och kardemummabullar.

Jag tror att det bästa med sommaren är att vi blir så impulsiva. Vi sa god natt till barnet igår, tog varandra i handen och dejtade helt spontant en söndagskväll. Kom hem vid tio, till ett barn som sov med ett öga, och tömde diskmaskinen och plockade lite och la oss skavfötters i soffan. Jag tror att det kanske är den sortens dejtande som jag gillar allra mest, den när det liksom blandas in i vardagen och gör allting så enkelt.

Jag har förresten så svårt att få in i mitt huvud att jag inte har semester än. Jag glider runt i mjuka klänningar och glömmer bort hur det känns att ha krav på mig. Helgerna känns evighetslånga och när måndagen kommer är jag så oförberedd. Det är ändå lite lustigt, för årets mest hektiska tid börjar nu. Jag ska ta mig an den på bästa sätt, genom att mixa upp kontorsarbete med att jobba från balkongen och caféer och äta kardemummabullar varje dag.

2 kommentarer:

  1. så mysigt! fast vad jobbigt att du har årets mest hektiska tid nu. för mig är det en del som ska betas av innan semestern (4 v kvar!) men det är verkligen inte hektiskt vilket ju är skönt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en deadline på ett stort uppdrag fredag vecka 27, så det är bara att bita i. Fast sen har jag en vecka som kommer bli lugn innan det är dags för semester, så det hinner bli någon slags nedvarvning.

      Radera