juni 03, 2018

Om förstörda ägg.

Klänningarna ligger på översta hyllan i garderoben. Jag ställer mig upp i sängens fotända och börjar bläddra bland tygen. Han kommer in i sovrummet, lutar sig mot dörrposten och tittar på mig. Så går han fram till mig, gläntar på morgonrocken och låter händerna försvinna in. Han placerar en puss på min mage och mina fingrar trasslar in sig i hans hår. Hans händer glider ner längs mina ben, följer mina lår tills de landar i knävecken. Då rycker han till, och jag faller bakåt ner i sängen. Han följer efter. Jag tror inte att jag vet någon bättre fysisk känsla än den av tyngden från hans kropp över min. Av mina särade ben och han mellan dem. Han kysser mig, och jag mumlar att äggen kommer koka för länge. Hans läppar hittar den där lilla platsen i min nacke där all min svaghet bor, och jag säger att jag ändå inte var så sugen på ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar