juni 20, 2018

Om segelbåtar och Göteborg.

Jag flänger och far. Steg upp klockan fem i måndags och klev in i en bil som tog mig till Göteborg. Mötte upp kunder och kollegor och spenderade dagarna två på Volvo ocean race. Man tänker ju att det är ett jäkla soft jobb, men testa själva att leka någon slags värdinna och vara trevlig och charmig och intelligent och intresserad sexton timmar per dygn. Det är ett tufft jobb.

Jag kom hem sent igårkväll, tog mig an mailinkorgen och stupade sen i säng. Drömde om brandskydd och försenade leveranser och projektuppföljningar. Idag är en kontorsdag, den enda på hela veckan. Det innebär att jag gör fem arbetsdagar på en dag. Det kommer ju inte gå, det hör ju vem som helst, men jag ger det ett försök iallafall.

Och sen blir det torsdag och då går tåget tillbaka till Göteborg för en sista dag på det där lilla segelbåtsracet. Jag lämnar Stockholm klockan sex och trillar tillbaka in i staden fjorton timmar senare. Det innebär att alla midsommarförberedelser måste ske ikväll. Nu har vi visserligen bokat bord på en skärgårdsö och har inte så mycket annat att fixa med än att köpa hem cava och rota fram nån blommig klänning ur garderoben, men ändå. Jag känner livet och stressen i mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar