juni 08, 2018

Om den sista dagen i sexan.

Fredag. Jag hoppas att solen kämpar sig fram idag. Att den om en timme kommer skina ner över en skolgård där min son står och tittar på när kören sjunger att klockan snart kommer ringa ut. Idag gör han sin sista dag på mellanstadiet. Om tio veckor har jag ett barn som går på högstadiet. Det är ganska stört.

Han var så fin när han gick för en liten stund sen, i sina propra ljusblå chinoshorts och en ny ljusgrå bomullsskjorta, putsade sneakers och välkammat hår. Jag ska jobba en stund till, sen ska jag möta min mamma som kommer med tåget och så ska vi ge min son ett värdigt skolavslutningsfirande. Jag tänker crêpes kanske, eller våfflor. Eller tårta. Är även sugen på blåbärsbullar. Åh, vi får se. Barnet får styra oss idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar