juni 15, 2018

Någon slags plan.

Det är en fredag i tre etapper. Den första ska precis avslutas. Det har varit en förmiddag av liv och rörelse, ett fullt kontor och högljudda kollegor. Avstämningar, planering och uppföljningar. Jag ska låta datorn glida ner i väskan, sätta solglasögonen på näsroten och gå mot etapp två. Det är den när jag sätter mig på ett café, beställer in lunch och kaffe och får ett arbete gjort. Det är ett arbete av det slaget att jag inte får ges tillgång till en internetuppkoppling, för då kommer det aldrig bli gjort.

När jag har gjort det i, säg tre timmar, då ska datorn få glida ner i väskan igen. Men i etapp tre av den här dagen ska den få stanna där. Då ska jag gå hem, korka upp en flaska prosecco och byta om, ta min man under armen och låta mig placeras på en filt på djurgården och vara betraktare av något slags skådespel. Jag är lite osäker på exakt vad det är som vi ska se, men mina svägerskor var tydliga med att det skulle ske.

Men först jobb, sen nöje. Etapp två av den här fredagen nu alltså.

1 kommentar: