juni 28, 2018

Dagarna.

Onsdag. Vi dräller in samtidigt, jag och barnen, de från eriksdalsbadet och jag från jobbet. Klockan är två minuter i fyra och vi hinner precis starta matchen i tid. Jag duschar i halvlek, sen springer vi runt varandra och sminkar oss och borstar hår och stryker kläder. Rusar till teven när det blir mål. Grannarna verkar titta med fördröjning, för de vrålar trettio sekunder efter oss. Trist för dem att våra segervrål avslöjade matchen.

Tio i sex står vi framför teven med skorna på och väntar in att officiellt ha vunnit matchen. Sen stänger vi dörren bakom oss och promenerar längs med strandkanten på Kungsholmen, tills vi kommer till Hornsberg strand. Utanför tapasrestaurangen väntar Kim. Vi introducerar räkor och musslor, oliver och chèvre för kusinen. Promenerar över andra halvan av Kungsholmen och hem, trillar ner i soffan vid tio och är helt slut.

Torsdag. Det är tyst i hela huset när jag vaknar, jag är den enda som behöver stiga upp. Ute är det redan så varmt att klockorna stannar. Textar barnen från tunnelbanan att de ska klä sig svalt och smörja sig med solskyddsfaktor och vara på badet ganska snart för att få bra platser. Jag ska jobba en hel drös timmar nu, sen ska jag åka hem till en grillmiddag och avsluta den här dagen med ett kvällsdopp med min lilla tillfälliga fyrmannafamilj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar