juni 21, 2018

Nästan där.

Så jag är tillbaka på tåget. Jag är på väg hem. Jag kan inte riktigt minnas när jag var så här trött senast. Någon gång mitt under flytten, tror jag. Men jag sitter på tåget nu, och jag tänker att jag ska påbörja någon slags nedvarvning. Det finns ingen anledning att titta djupare ner i den där lilla appen med en symbol av ett brev, det är ändå ingen som kommer läsa mina mail förrän på måndag. Det finns ingen anledning att stressa upp sig nu.

Det har varit en bra dag. En väldigt bra dag. Och jag sitter på tåget nu, och jag kommer trilla in där hemma någon gång efter åtta. Jag hade så mycket energi igår, så jag ordnade med allt som annars skulle ha behövt fixas med ikväll. Handlade hem så vi klarar frukostar och spontana middagar och luncher, köpte bubblor och mascara och nagellack. Hittade en midsommarklänning, en sån som blir ännu finare med en grovstickad tröja över, och det är ju precis vad som behövs en midsommarafton. Jobbade en timme och målade naglarna, snittade om blommor och förberedde inför en torsdag på ett segelbåtsrace.

Men nu är det dagen efter och allt det där är klart. Jag är på väg hem. Där hemma gör barnet och mannen en helgstädning, och om ett par timmar kliver jag in i ett rent hem och in en fredagskänsla. Jag längtar efter att kliva in duschen, tvätta bort arbetsveckan och dra en morgonrock runt mig. Poppa en prosecco och knappt hinna dricka ett halvt glas innan jag somnar med fötterna i hans knä i soffan.

Jag är så jävla redo för en midsommarhelg nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar