april 24, 2018

Nedräkning.

Jag vaknade av ett sms imorse. Nu kliver jag på planet, ses om ett dygn älskling. Det var fint att vakna så, för jag somnade med ledsamhet i kroppen igår. Blev deppigare ju längre dagen pågick och kunde inte somna för rastlösheten och det ledsna rev i mig. Men det är nästan helt borta nu, det där som skaver inuti.

Dagen har rullat på, och jag med den. Ett förmiddagsmöte och ett eftermiddagsmöte och så plötsligt var arbetsdagen slut. Swishar barnet och ber honom plocka med sig hamburgare hem. Sitter bredvid varandra och äter och läser nyheter, han letar efter två nyheter att presentera på sin SO-lektion imorgon. Jag skriver det här, han skriver ner sina nyheter.

Om ett litet gäng timmar är dagen slut. Och sen vaknar vi till en onsdag och jag ska starta dagen hemifrån, har meddelat kontoret att det är kramar först och jobb sen som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar