april 03, 2018

Barnet och jag.

Vi vaknade till en måndagstisdag, dessutom mitt i ett påsklov. Och till ett tomt kylskåp. Hittade banankaka i frysen och jordnötssmör i skafferiet, en sista apelsin i fruktfatet och en halv citron i kylskåpet. Det gav oss svart te med citronskiva, apelsinklyftor och banankaka med jordnötssmör och ett par mosade frysta björnbär på toppen.

Det är jag och Adrian idag, även om det under dagens första timmar har varit jag och jobbet. Barnet hänger i soffan, precis bortom min skärm, och lyssnar på ljudbok. Hans blick är så fjärran att det inte går att skapa ögonkontakt. Det måste vara en bra bok.

Snart ska jag stänga ner arbetet för dagen, ta barnet under armen och kliva på pendeln till Mall of Scandinavia. Kolla om de har en Tacobar som kan ge oss lunch och så ska vi köpa en vårgarderob till honom och en trenchcoat till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar