september 21, 2023

På det hela taget.

Det är som om min kropp känner av att jag inte hunnit hälften av allt som jag borde ha gjort i veckan, för jag vaknade innan alarmet imorse med en checklista på näthinnan. Var på kontoret klockan sju för att börja bocka av.

Nu är klockan snart lunch och en av tio är utförda. Egentligen borde fem av tio vara utförda, men istället har jag lagt tid på saker som inte fanns med på listan. Det är det här chefandet. Saker som kommer från höger och vänster och ingenstans men som behöver gå före allt annat. Som det ska vara, såklart och förstås.

Jag ska inte klaga. Jag har inte mer än någon annan. Också ironiskt att jag skriver det här på arbetstid (fast jag jobbade ju på fritiden klockan sju). Hursomhelst. Om fem minuter är det fika i matsalen eftersom någon föreslog att vi skulle äta kakor istället för lunch och ja, det är ingen dum idé. Och sedan har vi oktoberfest direkt när arbetsdagen är slut och förbi.

Så på det hela taget: kan inte klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar