september 20, 2023

En lång dag.

Jag har en riktigt whiskyröst idag. Försöker vara tydlig mot min omgivning att jag håller på att tappa rösten och att det inte har någonting med gårdagen att göra. Fast det var en bra kväll igår. Det var festkommittén som hade kick-off för årets festplanerande och det är tydligt att vi är inom rätt område, för varken fest eller planering är någon issue.

---

Det där ovanför skrev jag imorse, precis efter att jag kommit in på kontoret, när jag kände att jag inte hade arbetet i mig riktigt än. Sedan startade dagen och jag brann av så ordentligt på en kollega redan under dagens första möte. 

Min chefs chef blev vittne och backade mig till hundra procent och bjöd sen ut mig på tjejlunch för att ventilera. Jag kan klara av att arbeta bland gubbfasoner om jag har kvinnor runt mig som sluter upp.

Dagen rätade upp sig ju mer den gick. Min chef hanterade situationen, gubben bad om ursäkt och min kollega från Malmö kom med ett tidigare tåg, vilket gjorde att vår planerade middag kunde genomföras. Tog med henne till samma restaurang som jag var på igår eftersom någon annans middag såg för jäkla god ut. Den stora skillnaden mot gårdagen var att det bara blev ett glas vin till maten och så hemma vid tjugo. Fint en onsdag ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar