september 22, 2023

Min fredag.

Jag sitter skräddare i soffan med datorn i knät. Klockan är halv sju och jag har mindre än sex timmars sömn i kroppen. Gick över från öl (!) till vatten tidigt igår eftersom det var veckans tredje dag med varierande mängder alkohol.

Mitt första möte är om exakt tre timmar. Tills dess behöver sovtröja och leggings vara ersatta av riktiga kläder och knuten på huvudet vara kammad och gärna tvättad. Däremellan ska jag hinna allt som jag inte hann igår.

Ikväll kommer mina föräldrar. Vi gör ett nytt försök med besöket som ställdes in förra helgen. Min man började med maten till ikväll redan igår. Någon gång under dagen ska jag gå ett varv med dammsugaren, snitta om blommorna på matbordet och torka av handfaten.

Och det, mina vänner, blir min fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar