september 13, 2023

Investering i framtiden.

Apropå franskan igår. I nästan en månad har vi gjort tio minuter franska om dagen. Det har blivit höjdpunkten om dagarna. Kommer hem, sjunker ner i soffan och öppnar Duolingo. Ibland gör vi övningarna tillsammans, då ligger vi nära varandra i soffan och turas om att svara. Det är fruktansvärt roligt att lära sig ett nytt språk i vuxen ålder.

Planen är att vi ska få användning för franskan om femton år. Att min man går i förtidspension och jag hittar ett jobb som jag kan göra några timmar om dagen utan att det spelar roll var jag är. Då köper vi oss ett litet skruttigt hus utanför Bordeaux och pratar franska hela dagarna.

3 kommentarer:

  1. Låter som en utmärkt plan!

    Lohe

    SvaraRadera
  2. Låter så himla mysigt. Vill också slå ett slag för språkresa som vuxen. Gjorde det i samband med att jag träffat min exman, och även om mycket annat med den historien är trisst var det här en väldigt fin grej. I Frankrike har säkert varenda stad en språkskola, man går nån timme om dag och resten av tiden hänger man runt och gör lite läxor på olika barer.

    SvaraRadera