september 24, 2023

À bientôt!

Han frågade efter mammas andra tur till sjukhuset, efter att vi fått veta att hon skulle överleva för andra gången under loppet av ett par veckor. Du behöver något att längta till, något som tar tankarna från allt, sa han och jag sa inte emot. Vill du åka tillbaka till Frankrike?

Tidigt imorgonbitti åker vi till Bordeaux. Vi har en dröm om att köpa oss ett litet hus där om femton år, men ingen av oss har varit där så vi vet inte vad vi bygger drömmen på. Imorgon vet vi. På onsdag kliver vi på tåget från Bordeaux till Paris och spenderar ett dygn i staden som jag föll så hårt för i somras.

Jag kommer lämna datorn hemma, ska tänka noll och ingenting på jobbet och vägra känna ord i fingrarna. De närmsta dagarna framåt hittar man mig i Frankrike och på Instagram.

3 kommentarer:

  1. Så bra🤗 Bon voyage!

    SvaraRadera
  2. Så underbart! Anka och vin! 🙌

    Lohe

    SvaraRadera
  3. Jag passerade Bordeaux i vintras påväg till och från Spanien. Kanrekommendera restaurang nära tågstationen. Ingen lyxrestaurang visserligen men jag tyckte det var häftig inredning och stämning. Skickar bild på vilken jag menar på instagram!

    SvaraRadera