september 18, 2023

Om en reva i halsen och ett hektiskt liv.

Sitter uppkrupen i soffan. Datorn i knät och en kopp te på soffbordet. Det känns som att jag har en reva i halsen och ett huvud som väger dubbelt upp mot det normala. Köpte ColdZyme på lunchen, för jag vägrar att bli sjuk. 

Bytte jeansen mot leggings det första jag gjorde när jag kom hem, krånglade bort behån som nummer två. Nummer tre var att snitta om alla blommor som numera pryder mitt kök och vardagsrum. Fem vaser totalt. Det är efter födelsedag och jobbgrej. Promenerade hem från kontoret med en bokstavligt full famn.

Min onsdagsgrej blev inställd. Om ni minns min veckoplan? Tisdag: kick off, onsdag: middag med vän, torsdag: oktoberfest. Men så behövde hon ställa in och jag kände mest tack gode gud. Hon kommer på oktoberfest, så det är inte så att jag missar henne. Får bara en dag att vila i mitt åh så fartfyllda sociala liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar