september 12, 2023

Känns som höstens startskott.

Klockan slog just tjugo. Middagen är uppäten och köket är städat. Barnet har gått till gymmet och min man svarar på dagens sista mail. Jag sitter med datorn i knät och skriver det här. Jag har precis gjort dagens tio minuter franska, dag tjugoåtta i ordningen.

Imorgon kommer mina tjejer, de som jobbar i min grupp men från kontoret i den lilla staden. Vi ska ha möte och sedan ska vi dricka vin. Det var deras förslag, vindrickandet. Mötet är mitt påhitt. Vi har dem varannan vecka. Numera ska vi ha vartannat möte i Stockholm och vartannat möte i den lilla staden.

Nehej, nu ska jag gå och stryka morgondagens kläder. Det blir jeans för första gången på evigheter. Mörka jeans, svart topp och svarta höga klackar. Kanske aningen mer makeup, någonting som markerar att hösten är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar