september 17, 2023

Helgen som var och veckan som kommer.

Halvvägs genom september. Jag längtar aldrig efter smoothie längre, bara rostmackor med ost och marmelad. Ersätter kaffe med te och klär mig i allt tjockare tröjor. Jag har fyllt på mitt lager med stearinljus. Längtar hela tiden ut i den höga septemberluften.

Min födelsedagshelg blev perfekt. Nästan perfekt, iallafall. Vi skulle ha bjudit mina föräldrar på middag igår men mamma orkade inte. Det gjorde ingenting, det kommer fler tillfällen. Istället tittade vi på när kungen firade sina femtio år på tronen.

På dörrknoppen in till sovrummet hänger fem plagg: tre blusar, en topp med ballongärmar och en mjuk skjorta. I bokhyllan hänger tre par byxor. Jag har en vecka som aldrig saktar ner. En kickoff, en middag med en vän och så oktoberfest med kontoret. Planerar att vara fruktansvärt trött på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar