juni 22, 2023

Sommaren hittills.

Jag funderar över mina lyckligaste stunder den här sommaren. Tänker att det är när barnet promenerar hem från sitt arbetspass där borta i sin pappas stad, när han ringer mig och berättar om sin dag. 

Sen tänker jag att det kanske är när jag går naken genom lägenheten på kvällen. Kryper ner mellan svala lakan utan en tråd på kroppen. Att vi inte behöver tänka på om vi hörs utanför sovrumsväggarna. Att vi inte ens behöver vara inom sovrumsväggarna.

Kanske är det när jag sitter på en uteservering och har en vän, en kollega eller min man mittemot. Ett glas rosévin och en känsla av att inte vilja vara någon annanstans.

4 kommentarer:

  1. Låter fint som snus alltihop, om du frågar mig🤗
    Carina

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig beskrivning av en sommar!

    SvaraRadera