juni 09, 2023

En av mina laster.

Jag kunde inte sova inatt. Låg och vände och vred, lyssnade på tankar om allting som borde göras. Det slutade med att jag gick upp och jobbade ett par timmar tills tankarna tystnade. Det gjorde också att jag vaknade imorse med en känsla av att vara i fas.

Gav mig ut på lunchen för att hitta en klänning till min brorsdotters studentmottagning imorgon. Jag har tusen klänningar men ingen som är ljus. Hängde fem klänningar över ena armen och gick till provrummet. Insåg inte förrän jag radat upp dem att fyra var svartvita och bara en i vad som var målet: färg.

Den var himmelsk visserligen, koboltblå och öppen i ryggen och med vidd i kjolen, men den slog ihjäl alla möjligheter att bära behå och det funkar på en date eller en middag men inte på en släktträff, så jag lämnade kvar den i butiken. Köpte en annan klänning, också fantastisk, men nu kan jag inte sluta tänka på den där blåa klänningen.

7 kommentarer:

  1. Var fanns den här koboltblå klänningen jag genast får lust att köpa? Skitsamma om man inte kan ha bh tänker jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monki! Den här: https://www.monki.com/sv_se/clothing/dresses/midi-dresses/product.midi-babydoll-dress-blue.1165637005.html

      Ganska långt från min stil men föll nog fan för den ändå. Kommer behöva gå tillbaka på söndag och köpa den.

      Radera
    2. Kommer för övrigt absolut inte styla den som på bilden pga inte så kaxig. Här blir det höga klackar och en clutch till. 😅

      Radera
  2. Tack!! Ska prova i morgon efter jobbet. Kommer inte heller styla som på bilden. Perfekt, ska på bröllop på midsommar och hoppas den klänningen kan funka då. Tack igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var tvungen att gå tillbaka och prova den igen igår och den var precis så fantastisk som jag mindes. Det blev ett köp! 😊

      Radera
    2. Kul förresten att det ser ut som att jag skriver med mig själv här. 😅 Berätta om det blev ett köp för dig också sen! 😘

      Radera
  3. Haha ja det ser det verkligen ut som😄. Såg att du köpte den på instagram, så himla fin!❣️Slut online så måste hitta lucka på lunchen och hinna förbi butik😄😬

    SvaraRadera