juni 28, 2023

En ärlig lögn.

Jag tar upp min telefon på lunchen och ser att jag har en notis i bokappen om att Tarryn Fisher släppt en ny bok. Minns att jag älskade hennes ”Fruarna”. Jag är ensam hemma, ska bara kasta i mig en kycklingsallad till lunch, så jag pluggar i hörlurarna och startar boken.

Fortsätter lyssna när jag går till slutbesiktningen av vårt nya kontor. Skiftar till att läsa på pendeln till Uppsala och barnet. Läser på vägen hem. Klockan är halv tio när jag kliver in genom dörren, ger min man en puss, sköljer bort dagen från huden, borstar tänderna och säger att jag lägger mig i sängen och läser en stund. 

Min man kommer och lägger sig bredvid mig, skrollar på surfplattan, släcker lampan och frågar om vi inte ska sova. Mmm, alldeles strax, säger jag. Ska bara läsa ut kapitlet. Men när kapitlet är över sover han redan och jag tänker att jag kan läsa nästa kapitel också, och sen läser jag nästa och nästa. Halv två är boken slut och jag är för uppjagad för att kunna sova.

Det var dock värt fem timmars sömn.

6 kommentarer:

  1. Tack för tips! Gillade också Fruarna. Har läst 2 lite liknande som jag också gillade, Barnet & Änkan av Fiona Barton

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst båda, gillade dem! Läser just nu Crimson Lake av Candice Fox, också mycket lovande.

      Radera
  2. Ja, den boken var riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Tack för tips, har beställt Fruarna. Det ska bli spännande.
    Carina

    SvaraRadera
  4. Åh tack för tipset, tyckte också att "Fruarna" var riktigt bra! Tips på feelgood är en äldre bok av JoJo Moyes som heter Silverviken. Även huset vid havet av Sara Morgan var mysig (och lite het) haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips, har inte läst någon av dem. :)

      Radera