juni 12, 2023

Helgen vecka 23 och vardagarna vecka 24.

Jag öppnade inte datorn på hela helgen. Spenderade lördagen på min brors enorma altan, firade hans dotter som tog studenten. Hade en dag av egentid igår. Det var en bra helg. Snudd på fantastisk, faktiskt. 

Jag har lyssnat på en bok från början till slut. Promenerat över Norra Djurgården. Ätit glass och druckit iskaffe. Inte kunnat motstå den där blå klänningen som jag lämnade kvar i butiken i fredags, den som jag inte kunde sluta tänka på. I mitt huvud var den redan min. Såg mig själv i den på vår årsdag nästa vecka, på min brors fyrtioårsfest i juli, i Paris i augusti.

Nu är det måndag, helgen är förbi och datorn är igång. Det kommer vara den och jag hela veckan. Imorgon åker vi till Göteborg, datorn och jag. Vi har möten dagarna i ända men på kvällarna är det bara vi, ett glas vin och en kontorsbibel att skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar