juni 17, 2023

Från en lördag i mitten av juni.

Jag sitter på balkongen med ett glas rosévin intill. Klockan är bara fem, men känns som mycket mer. Jag vaknade med en känsla av rastlöshet tidigt imorse. Vi var på gymmet redan vid nio. Trettio minuters yoga, en timmes styrka.

Bytte från träningskläder till bikini och en luftig klänning. Köpte varsin sallad, en ask jordgubbar och några flaskor bubbelvatten och gick till Hagaparken. Låg på en filt, lyssnade på bok och njöt av min mans hand tung och varm över min mage.

Promenerade och handlade till en caesarsallad med räkor och till en drink med rom och ananas till efterrätt. Jag ska skriva klart det här, dricka mitt rosévin och njuta av tystnaden på balkongen, sedan ska jag skölja bort dagen från kroppen, kliva i trosor och en tunn klänning och göra oss en kväll här hemma, bara vi två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar