juni 13, 2023

Om Göteborg, rabarber spritz och kontorsbibeln.

Jag är i Göteborg. Checkade in på Pigalle och blev uppgraderad till en svit. Har en soffgrupp och allt. Den är blommig och enorm. Allting är blommigt och enormt, även den rabarber spritz som står framför mig. Hoppas även frukosten imorgon.

Jag har haft mina möten, promenerat en timme längs vattnet och lyssnat på bok, ätit en mjukglass med karamellströssel. Köpte med mig tolv kycklingnuggets med sötsur dipp från McDonalds och åt i svitens enorma blommiga soffa med datorn intill. Drack cola zero och skrev inledningen till kontorsboken som jag behöver få ut mig den här veckan. 

Nu är jag på kapitel två, det som handlar om saker som att man inte får äta vid skrivbordet i det öppna kontorslandskapet, och har flyttat upp till restaurangen och ersatt läsken med en drink. När kapitlet är slut ska jag flytta ner till baren i entréplan och beställa ett glas vin och skriva det tredje kapitlet. 

Den kommer bli så nykter, den här kontorsbibeln (som jag precis döpte den till).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar