juni 18, 2023

Behåns varande.

Så jag köpte den där klänningen som man inte kan ha behå under och upptäckte att alla verkar ha slutat med behå. Det är verkligen lösa bröst överallt. Jag tycker om det. Tycker om känslan, men också att se konturen av den kvinnliga kroppen under kläderna. Har aldrig reflekterat över hur fint det är innan.

Det var som att jag slutade med behå från en dag till en annan, om inte klänningen uppenbart kräver sin behå. På tisdag ska jag till kontoret. Jag undrar om jag kommer gå utan behå. Vet knappt om det ens är socialt accepterat? Men så har jag ju uppenbart inte varit uppdaterad på ämnet heller.

4 kommentarer:

  1. Återkom gärna om vad du kommer fram till! Undrar själv om det är socialt accepterat för jag har inte haft BH på flera år men träffar typ aldrig folk, så jag har mest utgått från att det nog bara var jag. Känns ju skönt om det är ett alternativ på riktigt. Att gå utan menar jag. Hur som, all info uppskattas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag tänker att det är ok även i formellare sammanhang så länge det inte är uppenbart att man är utan behå. Skulle inte ha något där man ser brösten igenom tyget till exempel. Plus att det måste vara ett lyft för outfiten att man är utan behå. Vissa klänningar/överdelar är bättre med behå, så är det bara. Obs att jag nu snackar om vad som är snyggt. Kommer man undan med att vara bekväm så är det absolut värt det!

      Radera
  2. https://pin.it/TraQrbp såhär har jag löst det med vissa klänningar.

    SvaraRadera