juni 27, 2023

Rapport från igår, del 1.

Vi klarade slutbesiktningen. Jag var inte särskilt orolig, jag var där i torsdags och då var allt klart, bara städningen kvar. Det blir så fint, vårt kontor. På torsdag har vi överlämning och på fredag sätter vi vår låscylinder i dörren.

På måndag börjar möblerna strömma in. De kommer från fyra olika leverantörer: tre av leveranserna är med begagnade designmöbler som olika företag köpt precis innan inflationen slog till och tvingade dem att downsiza och som jag fick för en bråkdel av kostnaden. 

Den fjärde leveransen, den absolut minsta, är de få möbler som jag inte lyckades hitta second hand, som trettio likadana matstolar. Jag hade en klar bild av vilka stolar de enorma runda matborden krävde och att hitta såna, utan slitage, var en omöjlig uppgift. 

Likaså dagbädden till vilorummet och förvaringsskåpen i de öppna landskapen som absolut inte får andas myndighet. I övrigt är allt begagnat men i fint skick. Jag tror att det kommer kännas som en bra mix. Som ett kontor med personlighet, inte bara en inredning vald från en hemsida. Fast jag är lite nervös, det ska erkännas.

4 kommentarer:

  1. Det hedrar dig att du valt secondhandmöbler! Säljer ni era befintliga möbler också? För visst flyttar ni Från något nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är bara vi som arbetar för koncernen och Sverige som flyttar ut, de som tillhör regionen sitter kvar och kommer växa in i de lokaler som vi lämnar. Anledningen till att vi flyttar ut är att vi är alldeles för trångbodda.

      Radera
  2. Jättebra att du till största delen valt second hand😍
    Carina

    SvaraRadera