november 15, 2021

Vem är jag hädanefter?

På måndagen bestämmer jag mig. Efter månader av velande vet jag bara. Det räcker nu. Det behöver inte betyda någonting alls, jag har sökt mig bort tidigare men i slutänden valt att stanna där jag är. 

Men nu kommer jag hem från jobbet och tänker att det är dags. Jag undrar om jag kan bli någon annan. Skulle jag kunna vara lycklig utan att vara någon som letar förbättringsåtgärder och effektivisering? Skulle jag kunna leva mitt liv utan att skriva en enda process till? Kan jag sluta vara någon som folk vänder sig till med sina frågor?

Jag vet inte, men jag tror att jag kanske är redo att ta reda på det.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, men vi får nog se vad det blir av det hela.

      Radera
  2. Man kan ju alltid söka och sedan gå på magkänsla om man får komma på intervju. Jag tycker alltid det känns ångestfyllt att byta jobb och man får försöka skilja på vad som är oro för förändring och vad som är dålig magkänsla för potentiella nya arbetsplatsen. Förstår att det känns som att det är dags när ens 'gäng' som man trivs med försvinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker också så, att magkänslan måste styra.

      Radera