november 27, 2021

Om grillkorv, rödvin och en julgran.

Jag vaknar på lördagen och känner mig, jag vet inte, jag kan inte sätta fingret på vad det är som känns. Ingenting känns lockande. Jag är inte sugen på någonting till frukost. Dricker tre koppar kaffe istället. 

Vi har gårdsstädning inför julen. Vi spenderar två timmar med att kratta löv och grilla korv. Jag har min mans gamla vinterjacka och mössa. Skämtar med grannarna, vi dricker rödvin ur plastmuggar och trängs framför värmen från elden. Klär den enorma julgranen i entrén.

De där timmarna utomhus hjälper. Tar bort det lilla skavet inombords som jag fortfarande inte kan sätta fingret på. Min man lagar pasta med räkor och chili och jag skriver det här. I fönsterna hänger julstjärnorna och imorgon är det första advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar