november 05, 2021

Hälsoveckan 45.

Livet är svårt att balansera just nu. Arbetsliv och familjeliv. Min man arbetar fortfarande hemifrån och jag från kontoret. Maten är nästan alltid klar när jag kommer hem och även om han inte säger det känns det som att det placerar mig på minus.

Vännerna och familjen. De senaste veckorna har bestått av ett liv i sus och dus. Ett liv av skoj, att dricka vin och äta piggelin. Drinkar efter jobbet, nya bekantskaper och tjejmiddagar. Spontana after works och såna som vi längtat efter sedan innan pandemin. 

Träningen och vilan. Min kropp är så trött efter veckans tredje pass av att lyfta tungt, men så blir det dags för marklyft och jag säger att jag ska ta det lugnt, men sen står jag ändå där och rycker i det tyngsta jag nånsin lyft.

Planen var att tillbringa två dagar i Göteborg nästa vecka, men planerna kastades om. Det känns lika delar tråkigt som skönt. Det betyder att nästa vecka är helt fri från kvällsplaner. Att mitt enda fokus kan vara att äta, sova och träna. Ingen alkohol, inget friterad, inga utsvävningar. Hundra procent hälsovecka.

2 kommentarer:

  1. En hälsovecka låter bra och välbehövligt! Det är såklart roligt med sus och dus och sociala aktiviteter (särskilt efter alla coronarestriktioner) men man behöver landa lite ibland också. Ta hand om dig!

    SvaraRadera