november 09, 2021

Novemberhelvetet.

Jag sover dåligt, drömmer oroligt och är inte alls beredd när klockan ringer. Snoozar två gånger. Behöver dubbel dos kaffe innan jag ens kan lämna lägenheten. Trottoarerna är blanka av minusgrader. 

Polokragen kliar, tröjan är för kall, håret faller fult. Försöker rädda det med en snodd i nacken, men jag tror inte att det lyckas. Det regnar utanför fönstret och himlen är grå, grå, grå. Råkar se mig själv i en skärmdelning och ryser till.

Tröttheten uppfyller mig och jag blir akut godissugen. Norpar en chokladbit från skålen på jobbet och sedan en till, men fyllningen är så söt att jag blir illamående istället. Och aldrig, aldrig är jag nöjd. 

3 kommentarer:

  1. Varför ser man alltid så bläig ut i andras skärmdelningar? Fy bubblan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så konstigt, jag är alltid jättemycket snyggare i spegeln. 😅

      Radera
  2. Den känslan, kunde inte sagt det bättre. Snart vänder det. Håll ut!

    SvaraRadera