november 06, 2019

Sjätte november.

Jobbar en intensiv dag. Är så trött framför datorskärmen vid halv fyra att ögonen nästan faller ihop. Utanför är det varken ljust eller mörkt, bara grått. Tänker att jag borde promenera hem men orkar inte. När jag kliver upp ur underjorden har mörkret trillat ner.

Känner att jag behöver vitaminer, köper söta apelsiner och syrliga vinteräpplen. Går förbi ett café som serverar afternoon tea och tänker att det borde ha varit vi därinne. Köper ett fång rosor i smutsrosa, för det är nog inte bara vitaminer som jag behöver.

Tänder ljusen på bordet och ställer rosorna i en vas. Lagar en ramen med ett pluggande barn vid köksbordet. Min man kramar mig i köket, det känns som att hans armar tar sig flera varv runt min kropp och hans näsa borrar in sig mot min nacke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar