maj 02, 2017

Tre dagar.

Det har varit tre fina dagar. Kim har visserligen legat nerbäddad i sängen prick hela helgen, men det har inte direkt varit av ondo. Jag har ju kunnat styra de här lediga dagarna precis hur jag har velat. Har mutat mitt barn till att hänga med på långa promenader på söder och djurgården och gärdet. Fikat och brunchat och ätit glass. Åkt längst upp i Kaknästornet och tittat ut över Stockholm. Hängt i Rålis med varsin bok i knäet och tittat på människor.

Det är ju bara favoritsysslor. Och på kvällarna har jag baddat en febervarm panna med en kall handduk och viftat bort feberyror om att jag borde ta på mig en korsett så att vi kan leka westernfilm. Fnissat i smyg åt hur ynklig det faktiskt går att vara vid trettioåtta graders feber.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar