maj 04, 2017

Ni vinner.

Jag tog en bild på min ensamma torsdagseftermiddag med bok, vin och morotskaka, la upp på instagram och skrev att min torsdag är bättre än din. Det blev jag straffad för.

Tryckte på publicera och tappade telefonen. Såg skärmen gå i tusen små krackeleringar. Tio minuter senare kände jag den där första lilla ömheten i tandköttet när en visdomstand pressade sig upp och genom, bara lite, lite. Den där jäkla tanden som har vuxit då och då under nästan tio år. Gör hela vänstra kinden öm. 

Och sedan, när jag väntade på bussen och barnet, dock ej i den ordningen, blev det plötsligt svårt att svälja. Tusen nålar var liksom i vägen. Och huvudet började värka och nacken blev spänd och i hissen upp började örat bulta. Så nej. Min torsdag är inte bättre än din. 

2 kommentarer:

  1. åh neeeej! nu känner jag mig lite dum också..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, gud nej, gör inte det! ❤️

      Radera