maj 15, 2017

En födelsedagshelg.

I fredags fyllde mitt barn tolv år och vi har firat i dagarna tre nu. Vi väckte honom med sång och paket och den obligatoriska födelsedagsfrukosten. Den är viktigt i vår familj, kanske den enda traditionen vi har. Ingen födelsedag utan varm choklad med grädde och hundra gottigheter på bordet. Sedan en eftermiddag med cheeseburgare och chocolate fudge brownie-shakes på Flippin' Burgers för bara mig och födelsedagsbarnet och en kväll med friday night movie för födelsedagsbarnet och hans kompisar.

Sedan kom lördagen och med den hela min familj. Jag bakade bullar på förmiddagen och vallade ner hela gänget i Vasaparken, bredde ut filtar och satte kaffe och saft och bullar i händerna på alla. Det var ett så fint sätt att umgås på, älskar att det verkar vara så man gör här. Hela parken var full av människor som hade danstävlingar och gjorde parkour och grillade och satt på filtar. När solen gick ner bakom trädtopparna köpte vi pizzor och gick hem till oss. Det var en fin dag. Så himla enkel och lätt och avslappnad.

Och sedan en söndag med Kims familj, en pizzalunch med rester från lördagen och bullar efteråt och alla samlade runt vår soffbord. Jag blir nästan gråtmild över hur de firar mitt barn, hur han är en så naturlig del av deras familj. Det är så jävla fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar