oktober 03, 2024

Snabba besök och rödvinsauror

Jag sitter på ett tåg till den lilla staden, fast bara för ett snabbt in och ut. Egentligen hade jag tänkt ta dagens möten på teams men ett möte är av en sådan karaktär att jag vill vara på plats, vill kunna känna in stämningen i rummet, se till att saker landar rätt.

Vi ska gå på konsert ikväll, det är därför jag ska vara snabb idag. Jag tar tåget tillbaka direkt efter det sista mötet även om det är flera timmars marginal innan Nick Cave kliver på scenen, men jag tar inga chanser med SJ. Man har ju varit med förr.

Så vi ska alltså se Nick Cave and the Bad Seeds. Egentligen är jag kanske inget superfan men min man tycker väldigt mycket om honom och hans musik är ofta på i bakgrunden hemma hos oss, så antagligen kommer jag kunna fler låtar än jag tror. Plus att Nick Cave har en enorm rödvinsaura och det måste man ju förstå att uppskatta.

2 kommentarer:

  1. Men vad ÄR en rödvinsaura egentligen? 😄 Är det som att han hr druckit mycket rödvin eller att man VILL dricka mycket rödvin?

    // Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk dig en människa som gillar rödvin och som gillar att hen gillar det, som liksom blir mysig och flummig och allmänt härlig.

      Radera