oktober 09, 2024

Andas ut

Jag har klarat av mina tuffa dagar. I måndags genomförde vi fackliga förhandlingar och mitt förslag gick genom utan synpunkter. Igår informerade vi berörd personal och idag berättade vi för resten av bolaget.

Nyheten togs emot positivt. Jag var ganska säker på att den skulle göra det, för det är en förändring som tydliggör ansvar och arbetsuppgifter och begränsar fokusområden, men en förändring är alltid en förändring. Det ska man ha respekt för.

Nu ska vi centralisera vår kundservice. Idag ligger den på våra sex regioner samt en liten tvåmannagrupp som hanterar de centrala frågorna. De som bemannar vår kundservice är de administratörer som ska se till att regionerna rullar. Det är två väldigt viktiga arbetsuppgifter som konkurrerar med varandra, men som båda förtjänar att vara första prio.

Det är även svårt att effektivisera och optimera en kundservice som sker på sju olika platser med nästan trettio olika individer. Det spelar ingen roll hur många processer och instruktioner vi skapar, det är ändå ett nästintill omöjligt uppdrag.

Så nu slår vi isär, låter det bli två olika funktioner: kundservice och regional administration. Båda dessa led kommer att ha varsin teamledare som rapporterar till mig och tillsammans ska vi se till att båda leden har förutsättningarna att bli bäst på det de gör.

Men först ska jag gå och dra ett jävligt djupt andetag, ursäkta mig så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar