oktober 15, 2024

Problemen och lösningarna

Jag är inne i en bra träningsperiod. Har tränat varje lunch i hur många veckor som helst nu. Den här veckan hinner jag dock inte träna på lunchen och det är ett problem, för om jag kommer hem från jobbet, fixar middag och sitter ned mittemot min man och om vi sen dessutom förflyttar oss till soffan, då är jag körd.

Så den här veckan ska jag träna innan jag lämnar kontorsbyggnaden (eftersom gymmet ligger sju våningar under kontoret). När sista mötet är klart för dagen, vilket ser ut att bli klockan sexton varje dag, så är det jag som går raka vägen ner till gymmet.

Jag har inga problem med att avsluta arbetsdagen i soffan med datorn på magen vid tjugotiden, men att ta mig upp och ut och iväg till ett gym då, det kommer inte att hända. Gäller bara att jag arbetar med självdisciplinen runt sexton varje dag, det brukar liksom vara då fikasuget slår till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar