oktober 04, 2024

Helglängtet

Nästa vecka kommer vara intensiv. Många saker som händer, stora saker som presenteras, flera större presentationer som ska genomföras. Jag är lite nervös. Inte för att hålla presentationerna, det är jag van vid, utan för hur de ska tas emot.

Jag vill bara ta helg nu, vill inte tänka på jobbet förrän på måndagsmorgonen. Inte för att jag inte tycker om det, utan för att jag blir nervös. Jag vill bara vila i att det är helg. Att det är två dagar där jag inte behöver väga mina ord, att jag inte behöver ha känslospröten ute, att jag inte behöver ingjuta förtroende och positivitet.

Jag vill gå hem, byta om till pyjamas, hälla upp ett glas rödvin. Skrev nästan att jag ville vara mig själv, men det är inte sant, för jag är mig själv i alla lägen. Kanske att jag vill vara ensam, fast tillsammans med min man. Jag vill nog vila lite, det är nog det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar