oktober 17, 2024

Äntligen torsdag

Dagens middag blir ärtsoppa och pannkaka, serverat med punsch, som sig bör. Ärtsoppan är hemlagad, jag lät den puttra på spisen hela kvällen igår, och pannkakorna kommer att serveras med lättvispad grädde och blåbärssylt och punschen kommer vara varm. 

Jag har längtat efter torsdagsmiddagen hela veckan. Mina smaklökar är små tanter, älskar allt som ingen under sextio brukar vilja ha. Särskilt när det gäller sötsaker. Jag älskar bridgeblandning, engelsk konfekt, marsipan och punchpraliner. Kan till och med uppskatta en marmeladkula emellanåt. Likör är ju inte heller så dumt.

Nej, jag måste sluta lista mina svagheter, begäret blir för stort. Men man ska vara glad för det lilla, som idag är ärtsoppa, pannkaka och punsch, vilket ju inte heller är särskilt litet i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar