oktober 21, 2024

Livet, julen och barnet

Jag var lite låg i lördags. Jag tror inte att det fanns någon egentlig anledning, bara att jag saknade barnet och såg mail trilla in och lägga sig på hög i jobbmailen trots att det var lördag och jag visste att veckan som startade idag skulle vara en fullbokad jäkel.

Det kändes bara lite mycket, livet. Botade det med att planera julen, vilket plötsligt adderade en mysig känsla på allt det låga. Det slutade med att vi bjöd in min mans familj på julafton och mina föräldrar på juldagen. Barnet kommer hem över jul och jag längtar så sanslöst mycket efter att ha honom hemma igen.

Jag behöver dock inte längta särskilt mycket längre efter honom, för på torsdag ses vi. Jag åker till Malmö då, äter middag med barnet på kvällen, gör mig en mötesdag på vårt Malmö-kontor på fredagen och på eftermiddagen ansluter min man. Det betyder att jag får träffa barnet på torsdag, fredag och lördag. Jag behöver väl inte säga att jag längtar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar