oktober 14, 2024

Oktoberstilen

Jag har trillat dit på höstens stora färgtrend: chokladbrunt. Har köpt mig en mjukstickad kofta, en tunn långärmad tröja och ett nagellack. Koftan ska jag bära knäppt hela vägen och med en leopardmönstrad sidenscarf knuten i halsen, svarta byxor och höga klackar.

Den tunna långärmade tröjan ska få vara nerstoppad i ett par högmidjade svarta byxor med vida ben. Kanske bär jag en svart kavaj i en något längre modell och med rynkade ärmslut till. Jag har inte fått hem tröjan ännu, men jag hoppas att den är riktigt lång i ärmarna så att jag kan dra ner den över handflatorna.

Nagellacket gjorde sin debut idag. Det är så mörkt brunt att det nästan ser svart ut, om inte ljuset trillar rakt ner på naglarna. Jag hällde några droppar av ett vitt nagellack ner i burken imorse, hoppas att färgen blir mer ljus choklad snarare än nittio procent kakao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar