april 13, 2021

Två saker.

Jag tror att jag har förstört mina muskler. Tränat sönder dem. Musklerna värker även i vila. Jag vaknar när jag sover av att det bultar i dem. Ska göra yoga på morgonen men kommer inte ner på mattan. Går som om jag är hundra år gammal.

På kvällen har vi styrelsemöte i föreningen. När vi kommer till punkten för nya överlåtelser säger vår ordförande att makarna Kepler har köpt en lägenhet i huset. Jag sätter mig spikrakt upp i stolen. Han skrattar när han ser det. Gissar att du läser Lars Kepler? frågar han. Sedan frågar han om jag kan ta mötet med dem imorgon för att anta dem som medlemmar. 

Jag säger ja på studs, sedan blir jag nervös. Jag är fortfarande nervös. Upprepar för mig själv att jag absolut inte får säga att jag skriver en bok. Åh herregud, jag kommer råka berätta att jag skriver en bok. Fan också. Jag borde ha sagt nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar