april 12, 2021

Så går dagarna i vårt liv.

Jag spenderar måndagen på kontoret. Har sådan träningsvärk i rumpan att jag haltar när jag går. Hoppar av vid centralen på vägen hem, köper en kaffe och promenerar den sista biten. Lider i uppförsbacken. Kommer hem och sjunker ner i soffan. 

Det är barnets tur att laga mat och han gör en fläskfilégryta. Han berättar om den sista insamlingen till klassresan och hur resan planeras just nu. Det är sånt som förändras från vecka till vecka. Sen målar jag naglarna och häller upp ett litet glas rött. Har fötterna i min mans knä medan jag läser i en bok och barnet gör matteläxa.

Men nu är måndagen snart slut. Det är dags att tvätta bort sminket och borsta tänderna. Hinna sova åtta timmar innan en ny dag börjar. En dag där jag inte behöver vara på kontoret. Jag kommer hinna så sanslöst mycket imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar