april 28, 2021

Kardemummabulle, cornetto och rosé just nu.

Mina tankar rör sig väldigt mycket runt saker att äta just nu. Jag vet inte varför, för jag lider ingen brist. Går aldrig runt hungrig särskilt länge. Äter sånt som är gott till frukost och lunch, mellanmål och middag.

Ändå kommer jag på mig själv med att fundera på vilken sorts kaka jag hade valt om jag hade befunnit mig på ett café. På vilken glass jag hade ätit om det varit en varm sommardag. Om jag hade beställt ett glas bubbel eller rosé eller kanske en drink om jag hade suttit på en uteservering någonstans.

Väldigt många av mina tankar rör sig runt saker att äta och dricka just nu. Ibland så mycket att det börjar likna en hobby.

2 kommentarer:

  1. Det finns en citronbulle på cafét Ingrid du gärna får recensera om du vill göra slag i saken att äta! Den ser så god ut och jag som bor utanför stan måste veta om den är värd att ta en lång promenad för.... och jag litar fullt på din smak!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här låter som något att testa i helgen! Återkommer!

      Radera