mars 03, 2021

Onsdagsplanen.

Vid tiosnåret kramar jag min son hejdå. Han promenerar ut genom dörren och mot tåget som ska ta honom till hans pappa. Han kommer inte tillbaka igen förrän veckan är slut. Vi som blir kvar hemma går tillbaka till våra datorer ett gäng timmar till.

Klockan fem stänger jag av datorn och går ut i vardagsrummet. Min man drar av sig hörlurarna. Jag sjunker ner i soffan. Ska vi strunta i att laga mat idag? säger jag. Öppna en flaska vin och beställa något att äta. Byta om till mjukisar och ligga framför netflix hela kvällen? Han tittar på mig. På riktigt? frågar han och jag nickar. 

Så det är vad vi ska göra nu. Jag ska resa mig från soffan, han ska jobba färdigt dagen. Jag ska dra av jeansen, dra på ett par tights istället. Korka upp en flaska rött och sjunka tillbaka ner i soffan, hitta en dokumentärserie att fastna i medan han skrollar Foodora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar