mars 04, 2021

Om igårkväll.

Jag drar ut korken ur en flaska rött. Häller upp varsitt glas samtidigt som dörrklockan meddelar att pizzorna har kommit. Efter en halv pizza orkar jag inte mer. Jag drar på tights och en för stor collegetröja. Han startar första avsnittet av Murder among the mormons. 

När det andra avsnittet tar slut hämtar jag pizzaresterna från kylen och fyller på vinglasen. Äter pizzan kall i soffan. När det tredje avsnittet är slut kämpar jag med att hålla ögonen öppna, fast klockan ännu inte är tjugotvå.

Han tittar på mig, säger att vi har blivit gamla, eftersom vi precis haft en drömkväll. Han lutar sig fram för en puss. Kom, säger han, man får sova innan tjugotvå. Jag tar hans hand och stupar i säng. Somnar i samma ögonblick som huvudet träffar kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar