februari 11, 2021

Och det var en torsdag.

Nästan hela torsdagen går åt till en besvärlig arbetsuppgift. Den är akut när den landar på mitt bord, gör att jag behöver rensa min kalender. Har ett möte på länk med min chef. Tänk så här, säger han men tanken han försöker plantera glider hela tiden undan.

Vid fem lämnar jag datorn. Ställer mig på ett löpband och springer mitt allra snabbaste. Springer ikapp formuleringarna. Kommer hem till middagen, sjunker ner i soffan med min dator efteråt, tillbaka till handlingsplanen som jag skapar, till kundavtalet som jag fått i uppgift att försöka rädda. 

Kämpar med formuleringarna, att hitta balansen mellan att inte vara för transparent och bara lägga sig platt. Att fokusera på det positiva men fortfarande ta ansvar. Skriver till min chef. Ge mig en formulering, stoppa en känsla i mitt huvud! Tre prickar dyker upp. Hm, skriver han. 

Vid tjugoett är handlingsplanen klar. Bifogar den i ett mail och lägger en rad chefer som mottagare. Klickar på sänd. Och nu ska jag gå och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar