februari 17, 2021

Februaris grus.

På söndagskvällen ber jag barnet dammsuga lägenheten. Lite senare duschar han och då dammsuger jag i smyg, för springorna i det gamla trägolvet är djupa och barnet är inte särskilt noggrann. 

På måndagskvällen trampar jag fötterna fulla med grus. Drar dammsugaren längs med vår långa hall. Så kommer tisdagen och proceduren upprepas, igen. Jag svär över grus under ömma fotsulor och drar fram dammsugaren. 

Nu är det onsdag och jag ser de små brunsvarta fläckarna på hallgolvet. Kan känna de hårda små stenarna mot mina fotsulor. Så antar att jag ska dammsuga nu. Igen.

Jag längtar något fruktansvärt efter våren. 

2 kommentarer:

  1. Vi har också väldigt djupa/breda springor på övervåningen men har en fantastisk golvkille. Nästa gång vi behöver ha hit honom ska jag höra om det inte går att "spackla igen" springorna. Tittar man noga, i alla fall på våra golv, så har det ju varit något i dem ursprungligen, men tiden har gjort sitt och det som var i släpper greppet och kommer upp i långa pinnar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis, vi har också haft sån där massa på sina ställen. Misstänker dock att det är väldigt gammalt, för det mesta har lossnat. På ett sätt fint ju med de breda springorna! Fint men opraktiskt.

      Radera