februari 08, 2021

Om en Manhattan.

Måndag igen. Jag har möten mellan åtta och sexton. Lämnar kontoret så snart det sista mötet är gjort. Mörkret faller medan jag åker hem. Sneglar upp på himlen innan jag skjuter upp porten, den är alldeles djupblå. Därinne har de just börjat med maten.

Jag har så många mail kvar, säger jag. Han häller upp en kopp kaffe åt mig, ställer den på soffbordet. Sitt här och håll dig borta från köket, säger han. Jag jobbar färdigt dagen medan doften av frästa kantareller, stekt lök och nötfärsbiffar sprider sig.

Han blandar varsin Manhattan som måndagsdrink. Jag stänger av datorn, kliver ur kjolen och i pyjamasbyxorna. Placerar mina fötter i hans knä, lägger en filt över benen. Måndagskvällarna är verkligen topp tre av alla kvällar nuförtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar