februari 11, 2020

Om en tisdag.

Jag kommer hem från Linköping vid tresnåret. Tar ett telefonmöte medan jag slänger ner baddräkten och en handduk i väskan. Promenerar över till Kungsholmen och in på badhuset. Simmar tjugo längder och lägger mig sen raklång i bastun. Det är bara jag där inne.

Kommer hem samtidigt som min man, till en tom lägenhet för barnet spelar badminton. Slår upp varsin dator och jobbar undan dagen. Svänger ihop en sallad till middag. Sitter vid matbordet och pratar om dagen tills barnet kommer hem, han äter och vi sitter kvar. Skriver det här och sen är dagen nästan slut.

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det låter! Jag drömmer mig bort till ditt liv medan jag läser. Här är vi mitt uppe i magsjuka och postoperationsvab. Rätt jobbigt och tärande. Jag hoppas på att kunna återgå till vardagen (förskola och jobb) på måndag men jag vågar inte tro att det ska bli så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, hoppas att ni tar er genom det snabbt och kan återgå till vardagen på måndag. Kram!

      Radera